Zjazdowy Commencal po liftingu

Zjazdowy Commencal po liftingu

Nie skłamiemy pisząc, że marka Commencal znajduje się w gronie najbardziej dopracowanych i wizjonerskich firm rowerowych świata. W końcu Max Commencal nie od dziś wie, co na trasach piszczy (nie, to nie hamulce). Jednym z najnowszych pomysłów i jednocześnie najbardziej rozchwytywanych modeli jest zjazdówka DH V4, która niedawno przeszła mały lift.

4

Co zrobiono Commencalowi DH V4?

1. Zawieszenie HPP jest jednym z najlepszych w historii zjazdu, jednak po pierwszych sezonach testów i racingu zawodnicy skarżyli się na fakt, że ramy są za krótkie. Przykładowo: rider 184 cm musiał pilotować rozmiar XL i wcale nie czuł się z tym komfortowo… A biorąc pod uwagę nowoczesne trendy z wydłużaniem zjazdówek, temat wymagał pilnej zmiany. No więc tęgie głowy z działu projektowego postanowiły wydłużyć ramę, a dokładnie jej parametr Reach. W wersji DH V4.2 przedni trójkąt urósł od 3 do 23 mm (w zależności od rozmiaru)

max_geo_evolution_523632

 

2. Poza wydłużeniem przedniego trójkąta zmieniono także elementy zawieszenia. Projektantom chodziło o uproszczenie systemu, zwiększenie jego wytrzymałości i ograniczenie ilości potencjalnych miejsc, w których mógłby się gromadzić tzw. zjazdowy syf.

2 3

 

3. Trzecia ciekawa zmiana to kolorystyka i setupy. Ponoć „Orange is the new black” – i nie chodzi tutaj o wynik wyborów prezydenckich w USA – ale designerzy postawili nadal na surową czerń. Ciężko zaprzeczyć stwierdzeniu, że zjazdówka Commencala wygląda cudownie.

aa

Wersje i ceny

Ceny? Na pewno chcecie je poznać. W zależności od wersji osprzętowej zaczynają się od 2999 euro, a kończą na 4499 euro. Więcej informacji poniżej – myk!

a b