Wish jeszcze bardziej enduro

Wish jeszcze bardziej enduro

Dartmoor to marka, która swoją imponującą renomę zbudowała na kilku modelach, które w zaskakująco krótkim czasie zdobyły popularność. Jednym z nich jest Wish, czyli rama, która przebyła bardzo długą drogę ewolucji. Jej protoplasta był ramą do ostrego freeride’u, natomiast najnowsza wersja to typowa, lekka endurówka.

 

2016
Dartmoor Wish 2016. Foto: Dartmoor

Najnowsza wersja roweru Dartmoor Wish Enduro 2016 niczym nie odstaje od konkurencyjnych rowerów tego segmentu. W stosunku do wersji z 2015 roku wprowadzono kilka bardzo istotnych zmian. Możliwe, że te same malowanie was zmyliło i nie wyłapaliście wspomnianych konwersji. Poniżej rozpiszemy dokładnie co i jak.

 

aa

 

Co zmieniło się w nowym Wishu Enduro?

  1. Zmiana amortyzacji: w przypadku roweru enduro amortyzacja to bardzo istotna kwestia. Na równi z pracą i wytrzymałością ważne jest też to, żeby sprzęt był „fancy i hot” – zatem zmiana z Marzocchi na Rock Shoxa jest w pełni uzasadniona. Co prawda przy podmiance 350 CR na Yari RC nie oszczędzono wagi, za to wygląda to znacznie ciekawiej. Podobnie w przypadku zmiany dampera na Monarcha w wersji R Plus.
  2. Rozbudowanie napędu: wcześniejszy napęd był nieco pomieszany i zapewniał 10 biegów. Idąc z duchem czasu trzeba zostawić ten standard za sobą i wskoczyć na 11 przełożeń. Co ciekawsze – nowy napęd mocno rozbudował uniwersalność roweru. Nie chodzi o jeden dodatkowy bieg, ale zakres kasety. Dawniej było to 11-36, a w wersji 2016 kaseta ma 10-42 – czyli można powiedzieć, że rower sam podjeżdża 🙂
  3. Usystematyzowanie napędu: w wersji 2016 napęd Wisha Enduro to pełna grupa SRAM GX z 30-zębową tarczą narrow-wide X-Sync. Dawniej był to mix grup x-5 i x-9.
  4. Lepsze hamulce: kolejną zmianą na lepsze są hamulce. W nowej wersji są to Avidy DB5, które zastąpiły słabszą wersję DB3.
  5. Pozostałe komponenty: Dartmoor dorzucił do setupu nowe obręcze Sniper i poprawioną wersję siodełka Trail. Poza tym endurak dostał lepszą sztycę myk-myk (Kind Shock E-TEN) i zwijane opony Kendy – te z wyższej półki

 

1
Wersja 2015 posiadała zawieszenie marki Marzocchi. Foto: Dartmoor

No i co? Kopara opada? Trochę się pozmieniało, prawda? Dobrze widzieć, ze te zmiany nie są typowym remakiem setupu, który ma na celu zarobienie większej kasiory. W tym przypadku Dartmoor postawił na poprawienie roweru i jego parametrów. Miło widzieć taki obrót sprawy, oby tak dalej!

Jeśli zainteresowała was nowa wersja Dartmoora Wisha 2016, to przypominamy, że znajdziecie go podczas targów Joy Ride BIKE Fest 2016 w Kluszkowcach. Możliwa będzie także jazda testowa na tej maszynie, by swojej opinii nie opierać jedynie na tekście, ale również własnych doznaniach z trasy.