SRAM wchodzi na nowy Level

SRAM wchodzi na nowy Level

Wielcy producenci stale prowadzą zimną wojnę i bezpośrednie pojedynki. Jednym z najpopularniejszych pól do toczenia batalii stały się hamulce. Po kilku latach prymu marki SRAM (a raczej Avid) do gry weszło Shimano. Jednak ten nowy porządek może zostać wkrótce zaburzony. Wszystko przez nowy produkt amerykańskiego giganta.

 

levlell

 

Jeśli mieliście tę niebywałą (nie)przyjemność, by pojeździć na ostatnich wypustach marki Avid, to bardzo możliwe, że nieco zraziliście się do produktów amerykańskiej marki. Co więcej – w tym samym czasie Shimano zaprezentowało swoje nowe hamulce, pośród których modele slx, xt i Saint po prostu zrywały czapkę z głowy. Japończycy szybko zaczęli zdobywać nowych i co najważniejsze zadowolonych klientów. SRAM (właściciel marki Avid) musiał się wziąć w garść, bo sam wydał na siebie wyrok śmierci. Inżynierowie główkowali, a zawodnicy testowali – efekt? Nowy hamulec SRAM Level.

 

lev1

 

Co nowego w Levelu?

– nowy projekt klamki (bazuje na modelu Guide, ale kilka parametrów uległo zmianie – w tym wielkość body klamki i regulacje)

–  monolityczny zacisk o większej masie i gabarycie (trzy różne wersje budowy zacisku)

– zwiększona siła hamowania

– poprawiona wentylacja i chłodzenie klocków

 

levlell

 

– przeprojektowany i poprawiony zawód do zalewania i odpowietrzania układu – teraz ma to być jeszcze szybsze i łatwiejsze.

– hamulec wystąpi w kilku wersjach: od podstawowej Level po Level Ultimate z m.in. karbonową klamką

– wagi w zależności od wersji: 318 – 430 g.

– ceny już od 60 dolarów (za najtańszą wersję Level)