Rowery Asów 2011: Giant Glory 0 – Alberta Stęclika

Dziś na warsztat bierzemy rower jednego z członków ekipy Rocket Crew – Alberta Stęclika. Sprzęt, który zaprezentujemy poniżej zjeździł całą Europę, nie wyłączając najtrudniejszych tras zjazdowych. Jaki jest klucz do perfekcyjnego działania takiego potwora? Częsty i konkretny serwis, który wymaga cierpliwości i dokładności. Jednak dzięki temu sprzęt zawsze działa tak, jak należy. W całym rowerze najciekawsze są patenty, które okazują się być niezwykle pomocne na trasie. Jesteście ciekawi o co kaman? Wszystko poniżej. 

  • -Rama: Glory AluxX SL, aluminiowa, technologia Fluid Form, system zawieszenia Maestro, skok 8.0″, rozmiar L
  • -Amortyzator: FOX 40 FIT RC2 skok 203 mm
  • -Damper: Fox DHX RC4 Coil  
  • -Koła:
  • – Piasta tylna: Da Bomb HS-R150
  • – Piasta przednia: Da Bomb Piston
  • – Obręcze: Da Bomb Da Rim
  • – Szprychy: DT Competition
  • – Opony: Maxxis 42a
  • – Dętki: Maxxis WelterLight
  • -Hamulce: Avid Code 2011 8″
  • -Korba: Shimano Saint
  • -Środek suportu: TShimano Saint
  • -Napinacz: MRP G2
  • -Pedały: DaBomb Bullethole
  • -Sztyca: Da Bomb Hellfire
  • -Siodełko: FI’ZI:K Tundra 2, pręty K:ium
  • -Mostek: Da Bomb Crown RS
  • -Kierownica: Da Bomb Bazooka 800
  • -Gripy: Da Bomb Holy Shit
  • -Stery: Full Speed Ahead
  • -Przerzutka tył: Shimano Saint
  • -Manetka: Shimano Saint
  • -Kaseta: Shimano HG80, 11-28, 9 biegów
  • -Łańcuch: Shimano HG93

 

Zawieszenie ustawione dość miękko (przód niebieska sprężyna tytanowa, tył 450 stalowa) i z szybkim powrotem – plus 3 kliknięcia od minimum. Ustawienie tłumika w amortyzatorze – High Speed i Low Speed minus 9 kliknięć od maksa. Regulacja naprężenia wstępnego maksymalnie na minus. Ważę 79 kg.

 

  • -Amortyzator wysunięty z półek prawie maksymalnie.
  • -Kierownica nie docięta – 800 mm. Na kierownicy znajduje się guzik ze stoperem do mierzenia czasów.
  • -Górną rurę zdobią inicjały Marcina Gortata (MG #13).
  • -Pancerz przerzutki i kabel hamulcowy puszczony jest górną stroną dolnej rury aby zabezpieczyć je przed uderzeniem kamieni.
  • -Sztyca wysunięta na wysokość mostka.
  • -Mostek ustawiony na krótszą pozycję tj. 45mm.
  • -Klamki hamulcowe „łapią” około 1 cm od chwytu
  • -Opony z ciśnieniem 2.0 bara. Najczęściej jeżdżę na ściętych Wetach lub Minionach.
  • -W kasecie zostawiłem wszystkie biegi, ponieważ używam ich jeżdżąc w Częstochowie gdzie nie ma wyciągów.
  • -Osłonka pod łańcuch zrobiona z owijki kolarskiej i taśmy izolacyjnej.