Dziś na warsztat bierzemy rower jednego z członków ekipy Rocket Crew – Alberta Stęclika. Sprzęt, który zaprezentujemy poniżej zjeździł całą Europę, nie wyłączając najtrudniejszych tras zjazdowych. Jaki jest klucz do perfekcyjnego działania takiego potwora? Częsty i konkretny serwis, który wymaga cierpliwości i dokładności. Jednak dzięki temu sprzęt zawsze działa tak, jak należy. W całym rowerze najciekawsze są patenty, które okazują się być niezwykle pomocne na trasie. Jesteście ciekawi o co kaman? Wszystko poniżej.
- -Rama: Glory AluxX SL, aluminiowa, technologia Fluid Form, system zawieszenia Maestro, skok 8.0″, rozmiar L
- -Amortyzator: FOX 40 FIT RC2 skok 203 mm
- -Damper: Fox DHX RC4 Coil
- -Koła:
- – Piasta tylna: Da Bomb HS-R150
- – Piasta przednia: Da Bomb Piston
- – Obręcze: Da Bomb Da Rim
- – Szprychy: DT Competition
- – Opony: Maxxis 42a
- – Dętki: Maxxis WelterLight
- -Hamulce: Avid Code 2011 8″
- -Korba: Shimano Saint
- -Środek suportu: TShimano Saint
- -Napinacz: MRP G2
- -Pedały: DaBomb Bullethole
- -Sztyca: Da Bomb Hellfire
- -Siodełko: FI’ZI:K Tundra 2, pręty K:ium
- -Mostek: Da Bomb Crown RS
- -Kierownica: Da Bomb Bazooka 800
- -Gripy: Da Bomb Holy Shit
- -Stery: Full Speed Ahead
- -Przerzutka tył: Shimano Saint
- -Manetka: Shimano Saint
- -Kaseta: Shimano HG80, 11-28, 9 biegów
- -Łańcuch: Shimano HG93
Zawieszenie ustawione dość miękko (przód niebieska sprężyna tytanowa, tył 450 stalowa) i z szybkim powrotem – plus 3 kliknięcia od minimum. Ustawienie tłumika w amortyzatorze – High Speed i Low Speed minus 9 kliknięć od maksa. Regulacja naprężenia wstępnego maksymalnie na minus. Ważę 79 kg.
- -Amortyzator wysunięty z półek prawie maksymalnie.
- -Kierownica nie docięta – 800 mm. Na kierownicy znajduje się guzik ze stoperem do mierzenia czasów.
- -Górną rurę zdobią inicjały Marcina Gortata (MG #13).
- -Pancerz przerzutki i kabel hamulcowy puszczony jest górną stroną dolnej rury aby zabezpieczyć je przed uderzeniem kamieni.
- -Sztyca wysunięta na wysokość mostka.
- -Mostek ustawiony na krótszą pozycję tj. 45mm.
- -Klamki hamulcowe „łapią” około 1 cm od chwytu
- -Opony z ciśnieniem 2.0 bara. Najczęściej jeżdżę na ściętych Wetach lub Minionach.
- -W kasecie zostawiłem wszystkie biegi, ponieważ używam ich jeżdżąc w Częstochowie gdzie nie ma wyciągów.
- -Osłonka pod łańcuch zrobiona z owijki kolarskiej i taśmy izolacyjnej.