Rynek zjazdówek zalewa fala maszyn na kołąch 650b. Jedne z nich to wycacane, pięknie wyposażone i kosztujące majątek setupy. Inne to wersje „basic”, które są nie tylko bardziej ekonomiczne, ale również stanowią bazę dla fanów customowego budowania maszyn. Oto nowa „Glorka”, która trafiła w ręce jednego z czeskich zjazdowców.
Odchudzona wersja Gianta Glory 2 2015 – 650b. Foto: Jirka Čermák
Jirka Čermák to szczęśliwy właściciel nowego Gianta Glory DH 2 na kołach 650b. Jak wiadomo – to budżetowa wersja kultowej zjazdówki, którą wyposażono w dwópółkowego RS Domaina, damper RS Kage i m.in. korby Trovativ Ruktion. Generalnie – szau bez. W przypadku rozmiaru L spokojnie stawiamy na jakies 19 kg z hakiem. Jirka postanowił jednak wykorzystać kreatywność i zrobił mały tuning. Jego efektem było odchudzenie „klocka” do imponującej wagi 15,9 kg! Warto dodać, że rider ma 175 cm wzrostu i dla siebie wybrał ramę w rozmiarze M.
Odchudzona wersja Gianta Glory 2 2015 – 650b. Foto: Jirka Čermák
Zobaczcie, co Jirka pozmieniał, żeby Glorka nabrała rumieńców:
- zmiana widelca na Marzocchi 380 C2R2 Titanium 2014 i damper Moto C2R Progression Booster 2015
- zmiana korby na Shimano Saint z zębatką 36T i napinaczem Mozzart
- pedały Crankbrothers Mallet DH
Odchudzona wersja Gianta Glory 2 2015 – 650b. Foto: Jirka Čermák
- zamiana na własne koła złożone z piast American Classic i obręczy E-13, model LG-1+
- opony Schwalbe Magic Mary SuperG
- zmiana kokpitu na produkty Spanka – w tym kierownicę Spank Spike model Vibrocore Team edition przyciętą do 770 mm
- Gripy Renthal – super soft
Odchudzona wersja Gianta Glory 2 2015 – 650b. Foto: Jirka Čermák
Odchudzona wersja Gianta Glory 2 2015 – 650b. Foto: Jirka Čermák