• Home
  • Aktualności
  • ,
  • zawody

Garmin Enduro na Małopolska Joy Ride Festiwal 2022 – Pakiet informacji organizacyjnych

Ponieważ bike park w Kluszkowcach rusza w najbliższy weekend, postanowiliśmy wrzucić wam pakiet informacji organizacyjnych na temat zbliżających się zawodów Garmin Enduro. W telegraficznym skrócie: w trakcie festiwalu, znów będziemy się ścigać po trasach zbudowanych na terenie ośrodka Czorsztyn Ski, do zgarnięcia będą kozackie nagrody ufundowane przez Garmina, dokładamy dwie nowe kategorie dla młodszych riderów i riderek, a zawody zostaną przeprowadzone na zasadach UCI i będą wliczane w nowo utworzony Polski Cykl Imprez Enduro. Więcej szczegółów podajemy poniżej:

Garmin Enduro na Małopolska Joy Ride Festiwal 2022 – bike park’owe OS’y

Zaczynamy od najważniejszej informacji, czyli tras, na których będziemy się ścigać w tym roku. Podobnie jak w ubiegłym sezonie, zostajemy w bike parku. Zawody zostaną rozegrane na czterech krótkich, ale za to bardzo treściwych trasach, na których znajdziecie mnóstwo naturalnych elementów, otwartych zakrętów i technicznych sekcji. Trasy zostały już wstępnie przygotowane na otwarcie bike parku. Upłynniliśmy elementy, na które zwracaliścię uwagę, przygotowaliśmy kilka dodatkowych elementów, które spodobają się szybszym zawodnikom i przeprowadziliśmy generalny remont po zimie. Przed zawodami sprawdzimy jeszcze co w trawie piszczy, bo podejrzewamy, że przez najbliższe dni, na trasach będzie się kręcić cała masa riderów.

Oczywiście zdajemy sobie sprawę z tego, że marzą się wam 5-minutowe OS’y na pełnej prędkości, ale ponieważ trasy enduro zbudowane w lokalnych lasach musiały “zniknąć”, korzystamy z tego co mamy. Być może nie są to idealne zawody dla starych wyjadaczy, którzy ścigają się za granicą i są przyzwyczajeni do długich płynnych tras, jednak naszym zdaniem, udział w takiej imprezie to świetny sposób na rozpoczęcie swojej enduro-kariery i doskonały sposób na przetestowanie swoich umiejętności.

*Ważna informacja! Najmłodsze grupy dzieciaków będzie się ścigać tylko po dwóch OS’ach. Juniorzy i Juniorki pierwsi wystartują w zawodach, a o godzinach swojego startu zostaną poinformowani przez wiadomość SMS.

Nowe zasady i wspólny start honorowy

Po co, dlaczego i jak to się stało? Znów staramy się odpowiedzieć na prośby, które docierają do nas ze środowiska. Chcieliście, by kategorie były takie same na każdych zawodach enduro w Polsce – proszę bardzo. Prosiliście o to, by w zawodach mogli startować młodsi fani rowerowej rywalizacji – nie ma sprawy, dołożyliśmy nowe kategorie. Dzięki temu w sezonie 2022 zawiązała się oficjalna komitywa, w którą zaangażowało się kilka niezależnych podmiotów. Poza naszą ekipą, w tworzenie Wspólnej Klasyfikacji Generalnej dla imprez Enduro w Polsce zaangażowali się również riderzy z Enduro Trails, Enduro MTB Podkarpacie i Enduro MTB Series. Pod koniec sezonu zawodnicy i zawodniczki, którzy zgromadzą na swoich kontach najwięcej punktów staną na podium w pierwszej enduro-generalce w Polsce!

WSPÓLNY START

W tym sezonie, dla zawodników biorących udział w konkurencji Garmin Enduro zaplanowaliśmy też start honorowy. Każdy zawodnik MUSI pojawić się pod namiotem pomiarowym w miasteczku festiwalowym, między 8:00 a 10:00, by podpisać się na liście, zbić piątkę z komentatorem i odebrać chip, dzięki któremu, ekipa od pomiaru czasu, będzie mogła jeszcze sprawniej, przeprowadzić zawody.

Później, będzie już z górki. To znaczy, nie całkiem, bo na uczestników czekać będą cztery podjazdy, ale przecież właśnie na tym polega Enduro. Jak wspominaliśmy, całe zawody zostaną przeprowadzone w bikeparku, zbudowanym w ośrodku narciarskim Czorsztyn Ski. W związku z tym, jeśli ktoś zgłodnieje lub poczuje, że do pokonania kolejnych odcinków specjalnych, niezbędne są odpowiednie napoje nawadniające, zawsze może zaliczyć szybki pit-stop w restauracji, lub trochę odpocząć między swoimi przejazdami.

Kozackie nagrody

Na najlepszych zawodników, czekają jak zwykle, najbardziej kozackie nagrody. Jak wszyscy wiemy, Garmin to absolutny lider na rynku sportowych zegarków i liczników rowerowych, wyposażonych w najnowszą technologię. W ubiegłym sezonie to Sławek Łukasik stanął na najwyższym stopniu podium i zgarnął zegarek, którego wartość przekraczała 2500 zł! Jeśli macie chrapkę na fanty od Garmina i marzą się wam naprawdę konkretne nagrody, koniecznie zapisujcie się na tą konkurencję!

Dziękujemy naszym partnerom za wsparcie, bez ich pomocy, organizacja imprezy byłaby niemożliwa:

Partner tytularny: Małopolska
Partnerzy: Garmin, Maxxis, Fox, Karcher, KTM, Puky, OC1, On Lemon, Shimano, Specialized, Thule
Skrzydła dla zawodników zapewnia: Red Bull
Patroni medialni: BikeBoard, Podhale 24, DH24, Giga sport, Tygodnik Podhalański, Zakoplan.pl, Radio Eska
Partnerzy: Czorsztyn Ski, Polski Związek Kolarski, Extreme Trauma Team
Współorganizatorzy: BT Project, Polish 4x open, 80 rowerów