Mieszkańców tego najmniejszego kontynentu najczęściej utożsamiamy z utalentowanymi riderami. Bo przecież Australia i Nowa Zelandia to ojczyzna takich gwiazd, jak Hill, Graves, Rennie, czy Brosnan. Mało kiedy słysząc o tych regionach, w pojęciu rowerowym, myślimy o manufakturach i sprzęcie. Pewni ludzie postanowili to zmienić. Projekt Bilt Eight to wcale nie taki świeżak. Jak mówią producenci – był już od dawna testowany przez zawodników z czołówki. Wstymywali się z oficjalną publikacją, żeby dopracować projekt do końca. Głównym problemem była zbyt mało liniowa praca zawieszenia. Jednak po ostatecznym przeprojektowaniu linków i popychacza wszystko działa tak, jak należy. Ramy zostały zaprojektowane w Australii, ale standardowo są produkowane na Tajwanie (producent gra w otwarte karty, co nie zawsze jest tak oczywiste). Rama w przyblizeniu będzie kosztować 2700 dolców, a w komplecie z nią przyjdzie Cane Creek Double Barrel i stery. Trochę technicznych kwestii:
- materiał: aluminium 6000
- jednozawiasowy system zawieszenia generujący skok 203 mm
- Damper Cane Creek Double Barrel – długość 240mm
- Rejsingowa geometria: założenia- płasko i długo
- Główka sterowa na 1,5 cala, kąt 64 stopnie, stery Cane Creek
- Kolory: czarny z czerwonymi/ niebieskimi linkami, niebieski z czarnymi linkami.
- 73mm mufa suportu